Tuesday, November 15, 2011

Kako se znebiti "nategovalcev"?

Danes so me klicali iz studia Sigma. Vzorec pogovora je bil sledeč:

Slika iz spletne strani
podjetja Sorgo
[Ženski glas, poln navdiha] "Dober dan... vaše podjetje smo preučili in ugotovili, da ste zaupanja vredno podjetje...
[Pomembno: mobitel preklopim na zvočnik in ga odložim na mizo.]
... Kot takšno vas bomo objavili v mediju 1, mediju 2 in vam podelili poseben certifikat... Ste Dušan Vrban?"


[Moj odgovor] "Mhm... Da."

[Informativen nadaljnji govor] "Torej, da boste objavljeni v vseh teh medijih in ... (zelo tiho in hitro) 270 evrov... in rabim samo še preverit vaše podatke, ali so točni."

[Moj odgovor] "Mhm..."

Sledi preverjanje podatkov. Popraviva vse napačne podatke, ki so jih pridobili iz vsaj 3 leta starih podatkovnih baz (najbrž kak star Ipis CD).

[Ženski glas, ponovno poln navdiha] "Torej, za račun morava preveriti le še davčno številko, ali je pravilna. Saj je vaša številka SI38549875?"

[Moj odgovor] "Za kakšen račun?"

[Ženski glas, ponovno poln navdiha] "Ja, torej kot zaupanja vredno podjetje boste prejeli certifikat, da ste zaupanja vredno podjetje... objave v...  "

[Moj odgovor] "Ampak jaz si tega ne želim."

[Ženski glas, rahlo v dvomih] "A torej si ne želite...? "

[Moj odgovor] "Ne."

[Ženski glas, med razočaranjem in jezo] "Lep dan želim."

[Moj odgovor] "Enako in obilo uspeha."

*** Sklep in strateška rešitev za tovrstna nategovanja ***

Veliko ljudi predlaga, da takoj odložiš telefon, jih pošlješ nekam ali kakorkoli drugače zavrneš. Še posebej zato, ker so zelo spretni in te hitro "nategnejo". Dobiš račun in ga moraš celo plačat, ker si med pogovorom sprejel pogoje (ustno sklenil pogodbo?). Nekateri so dejansko celo ponosni na pridobljen certifikat.

Osebno menim drugače. Če takoj odložiš, najbolj ustrezaš poslovnemu modelu, ki stoji za tem. Ker bodo takoj klicali naslednje podjetje. Statistično je povsem jasno, da bodo zaslužili, če bodo le dovolj hitro klicali, saj je na določeno število klicev vedno eden uspešen.

Če torej želimo, da takšni sistemi ne bodo funkcionirali, moramo spremeniti naše vedenje. Klicatelja čim bolj dolgo držati na liniji in tako povečevati njegove stroške. Ne samo impulze, ki so zanemarljiv strošek, ampak predvsem osebje. Ko bomo vsi 10 minut potrjevali svoje podatke in ne bomo potrdili naročila, bodo minili celi dnevi in meseci, preden bodo našli ustrezno žrtev.

Kaj menite, sem danes koga obvaroval s tem, da nisem takoj prekinil klica?